Un medic tăşnădean UMILIT de şefa de sectie, pe motiv că „s-a plâns presei”: „Esti un RAHAT de om, mars afara!” | audio

Scrisoarea medicului tasnadean de la Spitalul Schuller din Ploiesti, umilit de sefa de sectie, catre autoritati: Vreau sa am dreptul sa profesez, fara sa fiu numit „rahat de om” .

In atentia DNA – Spitalul Schuller o ia pe urmele Judeteanului!  Un medic trebuie sa dea spaga 1.000 de euro la angajare!

Am ajuns sa-l cunoastem, in conditii nefericite, pe doctorul tasnadean Radu Craciun, unul dintre putinii medici caruia oboseala nu-i sterge zambetul atunci cand pe usa intra un pacient. Este genul de om care iti intra la suflet de la prima intalnire si care asculta cu rabdare, oricate ai avea de spus. Iar pacientii, slava Domnului, au multe de povestit. „Atentiile” nu sunt facute pentru astfel de medici si de asta iti poti da seama doar privindu-l. Ei bine, calmul medicului Radu Craciun, unul dintre cei doi hematologi ai Ploiestiului, a fost pus la incercare zilele trecute, in timpul orelor de program. Si nu, provocarea nu a venit din partea vreunui bolnav, ci dintr-o directie din care ar trebui sa soseasca incurajari, suport moral si solidaritate.

Episodul de-a dreptul uluitor s-a desfasurat in biroul sefei sectiei Interne, Creola Craciun (coincidenta nefericita de nume), unde doctorul Radu Craciun a fost chemat „la raport”, asa cum se obisnuieste prin spitalele comuniste. Aici, in spatele usilor insuficient de groase pentru a izola tipetele si jignirile, a avut loc cea mai traumatizanta experienta a acestui om. Din fericire, stiind ca avea sa urmeze o alta „sedinta furtunoasa”, medicul si-a pornit reportofonul telefonului inainte de a pasi in biroul sefei. Insa, ce avea sa asculte i-a depasit cu mult asteptarile deja foarte „mari”.

Va prezentam integral mesajul doctorului tasnadean Radu Craciun, medic hematolog al Spitalului Municipal Ploiesti:

„Am hotarat sa vorbesc pe acest site , unde am fost ,,trimis„ sa caut legea , asa cum veti auzi mai sus , dar unde sper ca ma voi face auzit si inteles . Multumesc pentru oportunitatea pe care aceasta publicatie mi-a dat-o pentru a raspunde detractarilor din dreptul la replica al conducerii Spitalului Schuller .

In zilele noastre, desi suntem martorii unor momente… tulburi pentru asa zisa clasa superioara – politicieni, manageri de succes, afaceristi de carton – nu contenim sa ne minunam si totodata sa ne intrebam : de ce nu se opresc odata si ce ii mana in aceasta lupta? Cand acestor ,,oameni ai vremurilor” , le ridici problema legalitatii si incerci sa le spui umil ca , cel putin teoretic , toti suntem egali in fata legilor si ca toti suntem obligati sa le respectam , te alegi cu raspunsuri – ca si in dreptul la replica publicat – care se vor ironice, cu franturi denaturate de adevar, imbracate intr-o mare de minciuni , sau agresive – cum veti auzi in cazul sefei de sectie , dr. Craciun Creola Zvetlana .

sectia-interneploiestiCa sa fie clar de la inceput, in aceasta situatie nu s-a cerut decat RESPECTAREA LEGII si nu impiedicarea aducerii unui nou medic in cadrul spitalului. Rezolvarea dilemei era simpla , trebuia doar :

  • Sa maresti numarul de paturi al compartimentului de hematologie, de exemplu cu 5 , prin reorganizarea sectiei Boli Interne ( acum sunt 10 paturi ), asa cum de fapt a si hotarat consiliul de administratie – vezi hotararile CA – hotarare care nu s-a respectat, desi venea din partea unui organ de conducere.

Important : se putea chiar face o sectie de hematologie cu cele 15 paturi ( intr-un judet mare ca Prahova neexistand o asemenea sectie ), acest lucru creand si premisele cresterii finantarii de la CAS ( pentru cunoscatori , actualmente ICM ul hematologiei este de 2.1 ).

In urma pensionarii recente a unui medic din sectia Interne au ramas 9-10 paturi nealocate. De ce nu se dau aceste paturi compartimentului de hematologie, pentru a se putea desfasura activitatea celor doi medici hematologi? De crearea conditiilor minime necesare activitatii ( paturi pentru internarea pacientilor ) raspund prin ROF managerul si directorul medical al unitatii.

  • Sa ai postul in statul de functii si in organigrama la rubrica compartiment hematologie , de exemplu 15 -20 paturi la 2 medici – acum sunt 10 paturi la un medic hematolog ( vezi pe site-ul spitalului statul de functii si organigrama )
  • Sa scoti postul la concurs in perfecta legalitate.

De ce nu s-a facut asa ?…din nestiinta sau din rea credinta! Acest management al Spitalului Municipal este unul de tip banal pentru aceste timpuri, de genul : legea sunt eu, restul este poezie, iar fara poezie ,,viata e pustiu”.

Din dreptul la replica se poate banui ignoranta imbinata cu un grav dispret fata de lege.

Conform legislatiei in vigoare :

  • OUG 162/2008privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sanatatii Publice catre autoritatile administraţiei publice locale

Art.1 Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul legal privind transferul ansamblului de atributii si competente ale Ministerului Sanatatii catre autoritatile administratiei publice locale concomitent cu asigurarea resurselor umane, materiale si financiare necesare exercitarii acestora.

Art 16 Se transferă către autorităţile administraţiei publice locale şi către Primăria Municipiului Bucureşti managementul asistenţei medicale acordate în unele unităţi sanitare cu paturi, din următoarele categorii:

  • a)centrele de sănătate;
  • b)spitalele municipale;
  • c)spitalele orăşeneşti;
  • d)spitalele comunale;
  • e)alte unităţi sanitare cu paturi, cu excepţia celor de urgenţă.

Art 18. (1)În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale au următoarele atribuţii:

a)asigurarea managementului asistenţei medicale prin structuri cu atribuţii specifice în acest domeniu;

b)aprobarea propunerilor privind modificarea structurii organizatorice, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor pentru spitalele publice din domeniul său de competenţă, cu avizul conform al Ministerului Sănătăţii Publice;

c)controlul modului de utilizare de către spitale a fondurilor alocate.

  • HG 529/2010 privind aprobarea mentinerii managementului asistentei medicale la autoritatile administratiei publice locale, unde la pozitia 256 Spitalul Municipal Ploiesti trece prin protocol de predare-primire la Consuliul local Ploiesti ( predarea facuta de DSP, reprezentanta ministerului in teritoriu) care va raspunde de managementul acestei unitati sanitare, management transferat prin hotararea mentionata,
  • OUG 48/2010 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul sanatatii in vederea descentralizarii,
  • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata cu modificarile si completarile ulterioare,
  • Legea 215/2001 legea administratiei publice locale actualizata,
  • Legea 273/2006 privind finantele publice locale

managementul actual trebuie sa inteleaga transferul de responsabilitati, competente si de prerogative de la Ministerul Sanatatii catre autoritatile publice locale, MS pastrand doar rolul de strateg pe politica sanitara publica si posibilitatea de a verifica, analiza si controla activitatea spitalelor.

      Daca nici dupa indicarea legislatiei care trebuie parcursa pentru a intelege cui se subordoneaza actuala formula manageriala si cine raspunde de politica administrativa, de personal si financiara, recomand citirea propriul contract de management, eventual sa fie publicat ( asa aflam si noi muritorii la ce s-a angajat conducerea – recte indicatorii de performanta ), si sa se observe, poate pentru prima data, ca este semnat cu autoritatea publica locala, respectiv Consiliul Local/Primaria Ploiesti.

     Deci conform celor de mai sus, autoritatea de management locala, in cazul de fata Primaria Ploiesti, trebuia sa aprobe , prin HCL , introducerea in statul de functii la compartimentul de hematologie a inca unui medic, asa cum s-a cerut bunaoara si in alte cazuri – de ex. HCL recenta de transformare a unui post de medic primar in medic specialist – demonstrandu-se ca legal nu se poate face nicio miscare fara aprobarea celui care te administreaza. Smecheria facuta este ilegala, statul de functii neavand decat post in ambulatoriul spitalului si nu pe sectie.

Ministerul Sanatatii , neavand nicio prerogativa in aceasta speta – primeste doar un dosar , pe care-l verifica sa cuprinda:

  • Cererea de scoatere a postului la concurs care era fara specificatia de post in ambulator, asa cum se gaseste in organigrama si statul de functii, ci redactata la modul general: se scoate la concurs un post de medic hematolog la Spitalul Municipal Ploiesti, creand confuzia necesara scopului urmarit.
  • Aprobarea autoritatii locale care raspunde de managementul unitatii sanitare. In acest caz fostul viceprimar, luat pe nepregatite, a semnat,, ca primarul ” pe coltul unei hartii, fara sa cunoasca legea, substituindu-se Consiliului local, bazandu-se doar pe asigurarea conducerii ca ,,va fi bine,,.
  • Avizul Colegiului Medicilor, care in acest caz s-a dat fara o aprofundare a actelor care au stat la baza cererii, deoarece acest colegiu nu se mai manifesta de mult ca un aparator al medicilor, mai ales a celor din spitale. Ai senzatia ca este folosit in jocuri politice mizere, jocuri in care cad victime doar cei care nu sunt la inaltimea combinatiilor zilei.

Daca dosarul trimis la MS are toate documentele de mai sus ( nu stat de functii, nu organigrama, nu HCL de reorganizare – acestea prin lege revenind in sarcina autoritatii locale , care raspunde de legalitatea scoaterii acestui post la concurs) – MS isi da avizul , care reprezinta acordul de publicare in Viata Medicala.

Deci orice om cu bun simt sesizeaza , din cele de mai sus, confuzia creata in mod voit/sau nu, intre aprobare si aviz, precum si falsitatea afirmatiei ( nesustinuta de legislatie ) ca Ministerul Sanatatii a finalizat ,, cu succes ” aceasta actiune de scoatere a postului la concurs.

     Acum, acest medic este in spital, in ambulator, dar fara integrare pe compartimentul de hematologie , care a ramas in mod oficial cu 10 paturi la 1 medic primar hematolog. Toate aceste 10 paturi sunt ocupate permanent de pacientii medicului primar hematolog. Cu toate acestea , noului medic i se permite sa interneze pacienti – legal, apare intrebarea: pe ce paturi ?. Cu acordul sefului sectiei de interne si probabil al directorului medical care raspunde de activitatea medicala, se interneaza pe paturile de interne si se consuma medicamente oncologice achizitionate prin programul de oncologie, toate astea fara o acoperire legala.

Cum vor explica aceste internari neconforme si aceste consumuri per pacient la un eventual control al curtii de conturi, care stie sa se uite pe actele ce stau la baza activitatii de resurse umane dintr-o institutie?

Cine raspunde daca la vreun pacient apare vreo problema controversata, care necesita o analiza mai aprofundata a intregii situatii? In urma acestor actiuni iresponsabile pot sa apara momente dificile care vor pune in pericol atat pacientii cat si cariera acestui medic tanar care ,daca tot era o ,,pila” , merita o incadrare legala si nu o manevra controversata numita ,, hai sa o inghesuim si pe ea undeva” .

De subliniat este faptul ca angajarea unui nou specialist hematolog este salutara, cu conditia ca actiunea sa fie legala si cu respectarea ambilor profesionisti din domeniu, care nu merita niciunul lipsa de consideratie si situatia penibila in care se gasesc in acest moment din cauza conducerii spitalului .

     In urma actiunilor acestor smecheri ai momentului apare o singura constatare : ESTE AL DRACULUI DE GREU SA CONDUCI CU LEGEA IN MANA, CAND ESTI INVATAT CA LEGEA ESTE CUM SPUI TU, IAR EVENTUALELE ILEGALITATI SUNT DOAR NISTE … SCAPARI ,,DE INTERPRETAT”.

       In final, pentru a intelege opinia publica si in special pacientii si oamenii care ma cunosc si pe care-i respect, care citesc sau au auzit nenumaratele denigrari deversate in spatiul public de actuala conducere, la ce am fost supus timp de luni de zile ( hartuiri, umiliri, chemari nenumarate in fata celor „mari”) va rog sa audiati un fragment dintr-o adresare catre mine, pe aceasta tema, a sefului sectiei de interne dr. Craciun Creola Zvetlana, doar pentru ca mi-am permis sa cer in aceasta tara respect fata de oameni si in special respect fata de lege.

Rog oamenii politici care au putere de decizie in acest domeniu, greu incercat, al sanatatii, sa numeasca in functii persoane competente sau persoane care dau dovada de onestitate, bun simt si bune intentii, pentru a aduce plus valoare, daca se poate, sau macar pentru a nu strica ceea ce merge si ce este bun intr-o unitate, doar din capriciu, din dorinta de a a arata ca el este seful. Exista o vorba: Da-i omului puterea si atunci ii vezi caracterul.”, isi incheie mesajul doctorul Radu Craciun.

ziare.orgziare Certificat Web
© 2014 Adrian Bilanici - Opinie personală din colţul stâng al hartei!. All Rights Reserved. Design by Hi Responsive